Gravidpilates Og Fødselsforberedelse

  • Bækkenbundstræning, vejrtrækningsøvelser & fødestillinger
  • Opnå sikker styrketræning samt en stabil og smidig krop & sund kropsholdning
  • Du bliver mere kropsbevidst så du undgår skader og kommer bedre i kontakt med din krop og med baby

Fra uge 14 - termin

Kl. 13-14: Pilates for gravide er fødselsforberedelse for både krop og sind. Pilates er en dejlig effektiv og skånsom træningsform under graviditeten. Øvelserne vil styrke kroppens muskler, øge blodcirkulationen og forebygge graviditetsgener. Du får arbejdet hele kroppen igennem hver gang, så du kommer til at føle dig lettere og godt tilpas. Du bliver bedre til at føre opmærksomheden indad og forblive centreret, når du har brug for det, og du lærer at forebygge og lindre typiske graviditetsgener. Undervejs gennemgår vi bevægelser, som er gode at lave under fødslen, og du får inspiration til gode fødestillinger. Derudover vil der altid være mulighed for at stille spørgsmål og udveksle erfaringer. Du kan deltage fra uge 14 til termin. Det er aldrig for sent at starte, og det er ikke nødvendigt at have erfaring med pilates, eller anden form for træning, for at deltage.

Kl. 14-15: 3 ud af de 6 træningsgange vil Jordemoder Christiane give dig viden og redskaber til at forberede dig mentalt til din fødsel og barsel. Vi vil nå rundt om bl.a. fødslens faser, vearbejdet, smertelindring, mulige komplikationer, den første amning, ammestillinger, sutteteknik, almindelige ammevanskeligheder, igangsættelse, trivsel og tilknytning. 

Alt sammen i rolige trygge omgivelser med god til til spørgsmål. 

Du kommer til at træne på et lille lukket hold, hvor I er mellem 4 - 7 gravide. Da I er så få på holdet, kan vi bedre sikre at du laver øvelserne rigtigt, tage hensyn til evt bækkenløsning mm. og der vil være plads til at stille alle de spørgsmål du måtte have, så du kan føle dig godt forberedt og glæde dig til din forestående fødsel  :)

Når du passer på dig selv i graviditeten, giver du også din baby den bedste start på livet.

Det er videnskabeligt bevist, at Pilates 60 min. 1 gang om ugen er nok til at mindske depressionssymptomer. Dette er specielt vigtigt hos gravide, da depression under graviditeten kan skade fostret kognitivt og fostrets fremtidige psyke. Derudover ses en mindre tendens til efterfødselsdepression og en ekstra bonus - mindre fedtmasse hos mødre, der har dyrket pilates under graviditeten.

Pilates reducerer altså antallet af efterfødselsdepressioner, endda hos folk med tendens til depression. Det er dog vigtigt at fortsætte med at dyrke pilates efter fødslen.

Tilmeld dig Gravidpilates/ fødselsforberedelse HER

anna adam luna gravid fødsel pilates christiane og børn jordemoder gravid privat jordemoder fødselsforberedelse hillerød

Dine undervisere:

Gravidpilates: Anna Hougaard Månsson er Fysioterapeut og Master i Pilates samt mor til to - det var to meget forskellige fødsler - den ene varede 4 døgn i aktiv fødsel, den anden varede kun 1 døgn - begge er født uden behov for smertestillende grundet brug af vores teknikker.

Fødselsforberedelse: Christiane Hoffmann Bakkengen er Jordemoder og mor til to. To meget forskellige fødsler - den ene startede med vandafgang og den anden med veer. Begge fødser foregik uden brug af smertestillende grundet brugen af vores teknikker.