Gravidpilates

  • Bækkenbundstræning, vejrtrækningsøvelser & fødestillinger
  • Opnå sikker styrketræning samt en stabil og smidig krop & sund kropsholdning
  • Du bliver mere kropsbevidst så du undgår skader og kommer bedre i kontakt med din krop og med baby

Fra uge 14 - termin

Pilates for gravide er fødselsforberedelse for både krop og sind. Pilates er en dejlig effektiv og skånsom træningsform under graviditeten. Øvelserne vil styrke kroppens muskler, øge blodcirkulationen og forebygge graviditetsgener. Du får arbejdet hele kroppen igennem hver gang, så du kommer til at føle dig lettere og godt tilpas. Du bliver bedre til at føre opmærksomheden indad og forblive centreret, når du har brug for det, og du lærer at forebygge og lindre typiske graviditetsgener. Undervejs gennemgår vi bevægelser, som er gode at lave under fødslen, og du får inspiration til gode fødestillinger. Derudover vil der altid være mulighed for at stille spørgsmål og udveksle erfaringer. Du kan deltage fra uge 14 til termin. Det er aldrig for sent at starte, og det er ikke nødvendigt at have erfaring med pilates, eller anden form for træning, for at deltage.

Når du passer på dig selv i graviditeten, giver du også din baby den bedste start på livet.

Det er videnskabeligt bevist, at Pilates 60 min. 1 gang om ugen er nok til at mindske depressionssymptomer. Dette er specielt vigtigt hos gravide, da depression under graviditeten kan skade fostret kognitivt og fostrets fremtidige psyke. Derudover ses en mindre tendens til efterfødselsdepression og en ekstra bonus - mindre fedtmasse hos mødre, der har dyrket pilates under graviditeten.

Pilates reducerer altså antallet af efterfødselsdepressioner, endda hos folk med tendens til depression. Det er dog vigtigt at fortsætte med at dyrke pilates efter fødslen.

Tilmeld dig Gravidpilates/ førfødselstræning HER